לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

מה עוצר אותנו מלהגשים את החזון שלנו?



אם החזון שלכם הוא אורח חיים בריא, מאוזן מנטלית, לחיות בתחושת סיפוק ומימוש עצמי, חיוניים, נראים ומרגישים טוב - פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד מהגשמת חזון זה.

בעבודתי היומיומית עם לקוחותיי, אני רואה תופעה חוזרת ונשנית. אנשים שזו להם הפעם הראשונה בפעילות הדורשת מאמץ גופני (או שלא עשו פעילות במשך זמן רב) ייטו להתייאש בקלות ויוותרו לעצמם כתוצאה מהכאב והקושי הכרוך בכך.

אכן כמעט בכל פעילות גופנית, ישנו שלב ראשוני כמעין "מסוכה" שעלינו לעבור כחלק מההסתגלות של הגוף למצב החדש.
לרוב זה שלב שידרוש מהגוף, סיבולת, ריכוז וכן גם מוכנות לחוות כאבים והתכווציות כתוצאה ממאמץ של שרירים שאינם רגילים בכך.
(לעיתים אלו שרירים שאנו אף לא מכירים בקיומם). אולם שלב זה סופו להסתיים לאחר מספר שיעורים.

ברגע שאנו מתגברים על שלב הכאב (המשותף לכולם) וקופצים מעל מסוכת הקושי, אנו מתחילים להנות מהפעילות, הגוף מסתגל לתחושות והמאמץ בעבודה הגופנית הופך להיות טבעי ומקדם. למעשה העבודה הפיזית הופכת להיות חלק בלתי נפרד מאיתנו. לרוב אחריי 8 מפגשים ניתן לראות תוצאות שיוטבעו לאורך זמן.

אם כן, כחלק מתהליך של שינוי מהותי השלב הראשוני ידרוש מהגוף הסתגלות וסבלנות לכאב וקושי, שטבעו לעבור והרווח לקופצי המסוכה הוא אדיר.
אין דבר שמשתווה לתחושה הטבעית שהגוף מצוי בו לאחר מאמץ גופני.

עניין נוסף שחוזר על עצמו אצל מרבית האנשים הוא נושא התחרותיות ודימוי עצמי-גופני נמוך. אנו נכנסים לפעילות ומתחילים בהשוואות וירידות עצמיות. איך הבחורה הזאת גמישה וכמה קל לבחור ההוא לבצע את התרגיל המסויים ואיך אני לא מסוגל\ת ובחיים לא אצליח, מ-י-י-א-ש!!!
זו הסיבה אגב, שאני עובדת ללא מראה.

אנחנו עושים עוול לעצמנו ולאחרים. במקום להתרכז בתהליך האישי שהגוף שלי עובר אני מתעסק באחרים ובאיך הגוף שלי נראה לעומתם. אני רק תורם לעצמי רגשות קנאה ואכזבה מיותרים. זה לא באמת עוזר או מקדם אותי למקום שבו אני שואף ויכול להיות.

במקום זאת עלינו להיות קשובים לצרכיי הגוף שלנו, למגבלות, ליכולות. עלינו לקבל ולהבין את המקום שממנו נתחיל (בלי שיפוטיות) ולהתבונן בתהליך המופלא שהגוף שלנו עובר עם הזמן (גם אם הוא איטי).
סבלנות והכלה הן מילת המפתח.
הנקודה בה אתחיל להתאמן לעומת הנקודה שגופי יגיע אליו במידה ואתמיד הן כמעט 2 הפכים.
זו התחרות היחידה שאני עושה, עם עצמי.

קושי כספי- נכון כולנו מודעים למציאות הישראלית ועדיין ישנן אפשרויות רבות לעשיית פעילות שלא דורשות הוצאה כספית גדולה, אם בכלל. כיום אפשר להוציא אלפיי סרטונים של תרגילים מהאינטרנט ולבצעם בבית, אפשר להירשם לקבוצה שעובדת במת"נס המקומי שלרוב תהיה מסובסדת או לצאת להליכות וריצות עם חברים טובים וכ"ו.

אל תגידו אין לי זמן. נכון כולנו אנשים עסוקים אך נסו ליישם תרגילים שאתם מכירים ועשיתם בשיעור כשאתם בבית, בעבודה, באוטו, בפקק, בעת הדחת הכלים, בכל מקום שבו יש לכם כמה דקות פנויות. יש אלפיי תרגילים שאתם יכולים לעשות באמצעים מאד פשוטים ואין צורך להוציא על כך כספים רבים.
מבטיחה לכם שאם תקדישו 5-10 דקות בכל יום אתם תחושו בהבדל הרבה יותר מהר- אז אל תתרצו, תעשו!

גיל- תירוץ נוסף אך לא באמת נכון. מניסיוני עם קבוצות שלימדתי בארץ ובעולם דווקא התלמידים המבוגרים יותר הם אלו שמגיעים לתוצאות הטובות ביותר מהסיבה הפשוטה שהם מתמידים!

מה כן לעשות?

פרגנו לאחרים שעברו את אותו תהליך שאתם כרגע מתחילים, ותנו להם לעורר בכם השראה. דעו שהדבר אפשרי ויכול להתגשם אצלכם בדיוק כמו שהתרחש אצלם.
הגיעו בגישה חיובית לשיעור אבל היו עקביים ואל תשכחו לקחת אחריות על עצמכם.

למדו להנות מהפעילות כמו שהיא באמת.
חייכו כשמאתגר, טפחו לעצמכם על השכם בסיום תרגיל מוצלח, היו גאים בעצמכם על הדרך שעברתם!

העבודה בקבוצה עם אנשים שאני מכיר ומעריך, יכולה מאד לעזור לי לעבור את השלב הראשוני. התמיכה והקבלה שיש בקבוצה כזאת שווה אלפיי מילים וכסף. במידה ואין אפשרות לעבוד בקבוצה המתאימה רצוי ומומלץ להתחיל בעבודה של מספר שיעורים עם מאמן אישי המתאים תוכנית הבנויה לצרכייך.

ועוד דבר אחד חשוב: תתרגלו להתמכר לעשיית פעילות כי ברגע שתפסיקו תבינו עד כמה היא חסרה לכם. זהו הסם הטבעי הטוב ביותר שאני מכירה:-)



המאמר פורסם גם כאן »

עינת אבס-אונציג B.E.D במחול ותיאטרון.
מדריכה מוסמכת לפילאטיס והכנה ללידה.
מאמנת קבוצות ויחידים, מפתחת "שיטת פרפר-לנוע אל השינוי".
מנחה, יוצרת, כותבת.

כל המאמרים של Einat Uncig:

אהבת הגוף

אהבת הגוף

האמת היא שרובינו המכריע לא חי ביחסי שלום ושכנות טובה עם הגוף שלו (וזאת בלשון המעטה). אפשר להגיד שאצל רובנו זה דומה יותר ליחסי תיעוב. אנו מתעבים חלקים מסויימים בגופנו ויש לכך אינסוף ערוצים, כיצד תיעוב זה בא לידי ביטוי. הריפוי הראשוני והבסיסי איך שלא תהפכו את זה מתחיל מהמקדש שלנו- הגוף שלנו. כשלא טוב לנו, קשה לנו להיות ולחיות בטוב עם החיים.» מאת Einat Uncig

אהבת הגוף

אהבת הגוף

» מאת Einat Uncig

לגלות את העוצמה\הלהבה הפנימית

לגלות את העוצמה\הלהב

הדבר שבו אנו הכי מוכשרים וטובים בו הוא גם הדבר שהכי קשה לנו איתו או התכונה שאנו לא אוהבים בעצמנו.» מאת Einat Uncig

חשיבות הדאגה לגוף הנשי-סיום לופ הדיאטות.

חשיבות הדאגה לגוף הנשי-ס

אם הבסיס של מגדל הקלפים זה אנחנו, ואנחנו לא יציבות מספיק המגדל יקרוס יחד איתנו. לשים את עצמנו במרכז זה לא חטא, זה הדבר החשוב ביותר שאנחנו יכולות להעניק לעצמינו ולסובבים אותנו. זו לא הזנחה, זו איכפתיות!» מאת עינת אבס-אונציג

בין גוף לתודעה- כוח הריפוי של הגוף.

בין גוף לתודעה- כוח הריפ

הסיפור של הגוף- מדוע אנו חשים בכאבים בלתי מוסברים?» מאת עינת אבס-אונציג

שיתוף חברים
עם : עינת אבס-אונציג